torsdag 24 april 2008

Putsade hinder inför första finalen


Japp, första finalklassen, en tidshoppning. Heinrich Hermann Engemann, eller Heine Engemann som jag förstått att han kallas ( det tackar vi för) måste ha ätit raketbränsle innan han kom till Göteborg. Han vinner klasser oftare än Jessica Almenäs byter kläder, och ikväll sopade han hem första WC-klassen med en supersnabb runda som de andra ryttarna inte ens övervägde att försöka slå.
Helena Lundbäck red så fint så fint, och hade en felfri runda på gång när hon brakade igenom näst sista hindret. Synd, synd. Malin Baryard var helnöjd med både sin och Butterfly Flips insats, Flippan trivs tydligen extra bra när hon får visa upp sig för Göteborgspubliken. Rolf-Göran Bengtsson hade fyra fel... och en amerikan vars sits såg så rolig ut för mitt okunniga öga att jag fnissade mig igenom hela hans runda, fick tyst på mig genom att segla in på fjärde plats, så där fick jag.
Men jag kunde hålla mig för skratt när jag såg Marcus Ehning vandra ut genom Scandinaviums betongkulvertar efter att ha blivit utesluten från hela finalen redan i första omgången, efter Sandro Boys båda olydnader.
Uttrycket i denna begåvade ryttares ansikte kunde fått en sten att börja gråta.
Risken finns väl nu att vi inte får se mer av honom här i år.

The look on Marcus Ehning´s face when leaving Scandinavium tonight after having been eliminated from the finals, could have moved a stone to tears.

Inga kommentarer: